söndag 4 maj 2008

Kalas dag

Idag fyllde Läppis 26 år, oj va gammalt! Haha, nädå. (eller?) ;)
Ted var så snäll o vaknade halv 6, (kul!) så då fick bubben öppna present då. Solbrillor och badshorts. Det tyckte jag och Ted att han behövde.
Sen bakade jag 2 tårtor, som jag själv inte fick äta av eftersom jag går på GI, och helt ärligt var jag faktiskt inte ens sugen! Jocke med tjej, och Johan med ungar kom förbi på förmiddagen och provsmakade tårtan. Fick godkänt!Sen städade jag huset så gott jag kunde, och mot eftermiddagen trillade det in massa folk. Mamma, pappa och Julia kom först och jag och mamma tog en promenad och sedan grillade vi kyckling. Mums. Sen kom Johans mamma o Peje, pappa och bror med familj.
Även Cesse, Sandra o Licia kom förbi. Ändå har jag en halv tårta kvar, hur gick det till?? Hehe
Det var ju så skönt väder idag, min födelsedagsbubbe har fått en riktigt snygg bränna, han e ju så fin!
Teddy plutt var ju han även exemplarisk som vanligt. Snäll o go och han somnade för ett tag sen helt utmattad av allt lek och bus!

Jag går ju som jag nämnde ovan på GI-metoden och det går riktigt bra. Förra söndagen vägde jag mig på jobbet och i fredags när jag jobbade igen visade vågen redan -2.4 kg. Det mesta är väl vätska antar jag, men ändå på rätt väg! Nått kilo till så är jag nöjd, sen gäller det bara att hålla i det också!

På onsdag fyller jag år, och i helgen blir det gemensamt födelsedagskalas tillsammans med Läppen och Ida här i huset. Mamma och pappa ska vara barnvakt i Bjurs så det blir barnfritt. Skönt. Då ska jag unna mig lite vin i alla fall! Vi hyr nog taxibuss sedan och far till krogen i stan. Hoppas det blir roligt!
Nu står det inte på förrens jag ska börja jobba igen. Veckan efter midsommar går jag på min rad igen och sedan har jag semester 4 veckor i juli-augusti. Sen är det inskolning för Ted på dagis, om vi nu får plats, har inte hört något helt klart än.
Så nu får jag väl passa på att njuta av de veckorna jag har kvar av föräldraledigheten.

Puss o kram

Inga kommentarer: