måndag 20 oktober 2008

Bara en massa jôll

Just idag är min största fiende en vindrutetorkar-motorarm. Vi går inte ihop helt enkelt. Den hoppar av lite då och då, speciellt spöregn och bäcksvart mörker, som i morse.
Trots att Ted hade väckt mig så snällt i tid, klockan 5 på morgonen, resulterade en felkalkylering av tid till att jag var lite sen till jobbet. Inte nog med det allså så jävlades "ford-jäveln" (som jag döpt om den till) just den
na morgon.
Dagen började allså lite dåligt, och det fortsatte snurrigt hela morgonen på jobbet. Det blev bara fel alling!
Men ibland är det så himla skönt att man jobbar med folk som också är mänskliga, trötta och förvirrade.
Ska ta två tillfällen som exempel på vad som kan göra min dag rolig på jobbet, men om du inte förstår, så misströsta ej, våran humor kan vara ganska låg, och intern med eller hur Linda? (de e låååågt)

Carina och massage-vibratorn

En arbetskompis klagar så smärta i ryggen, varpå Carina säger [citat:] Ska du inte prova den där massage.... vibratorn i soffan? Det brukar kännas mycket bättre då. [/citat]
- Hmm ja visst är det härligt, men det kan man väl ta hemma lite privat eller? ;)

Carina och tandborsten

Jag och Carina rengör en rullstol varpå Carina kommer på den smarta idén att man kan ju använda en tandborste för att rengöra det man inte kommer åt. Det bästa skulle ju även vara att man märkte det på tandborsten så att den inte behövde bli slängd efter varje gång.
Innan jag gick hem så såg jag tandborsten i tvättstugan och såg först inte vad som stod skrivet. Jag tog upp tandborsten och läste att det stod "renbäddning" istället för ex. "rengöring". - Haha, lycka till med den renbäddningen! ;)

Ja... ibland är det inte lätt när man har mycket saker i huvudet.
Jag kan nog ofta ha problem med det, speciellt om man frågar Johan. Dessutom lyckas det poppa upp saker man vill prata om kl 22:35 på kvällen och då blir det då bara suck och stön från Johans sida.
Eftersom jag nog kan titulera mig en "tänkare" så är det ju då ganska skönt att få skriva av sig lite istället för att försöka prata med nån som inte lyssnar.
Min 5-årsdagbok i sovrummet räknas inte, för den har man bara 4 rader per dag på sig att sammanfatta vad som har hänt.
Då skriver man nått i stil med: "Jobbat fm. Trökigt väder. Ted gnällig, somna sent. Jag trött o slut. Fick M idag." Inte direkt så djupt, eller hur?
Då är det ju faktiskt mer givande med bloggen. Ska försöka unna mig mer tid till den, för jag tycker ju att det är så roligt att skriva!!

Till sist ska jag bara nämna att från och med att jag kom hem idag så har jag inget att klaga på!
Maten var klar när jag steg innanför dörren, gott var det med, och nu får jag sitta här o kludda medans Johan nattar Ted. Skönt.
Imorgon blir det möte på banken, för vi ska komma igång med våran badrumsrenovering snart! Wihuu! (och med vi, så menar jag ju johan förståss)
Sedan på eftermiddagen blir det träff med föräldragruppen - längtar!


Dagens..

...låt:
Amy Mcdonald - this is the life
...middag: Lammbog med gräddsås o ugnsbakade rotfrukter
...citat: "
Bä, Bä, Bä" - Ted satte sig på en knapp i en djur-bok, så det lät "bä" upprepade gånger häromdagen. Nu säger han bäääää till allt. När vi idag frågade vad han åt för mat så prickade han ju åtminstone rätt!
...tröttaste: (se bilden)

Linda, jag, Carina


Tack o god natt

Inga kommentarer: