tisdag 14 oktober 2008

Nystart!

Ja, jag vet.
Jag har inte bloggat på ett tag.

Jag har verkligen haft fullt upp, börjat jobba... och Ted har börjat gå - springa - klättra - ramla. Ja... you name it! Jag har fullt upp med att hålla reda på honom i alla fall.
Nog för att jag har ont om tid, men att blogga får ju en faktiskt att tänka på något annat, och att få ägna lite tid åt sig själv, vilket det annars numera är brist på måste jag säga.

Då så, nu ska jag börja blogga igen hade jag tänkt. En liten "fresh start" så att säga. Nytt teckensnitt i alla fall.
Tänkte också införa lite nya saker i min blogg också, lite "dagens"... Ni får se, helt enkelt! ;)


Som synd är nu är att klockan är mycket och jag måste försöka sova snart.
Johan är på älgjakt, men kommer troligtvis hem imorgon redan för de har skjutit en kalv och en stor tjur redan. Bra. För det är tråkigt att vara ensam. Men också skönt för jag får så mycket mera gjort när jag är själv.

Jobbar bara torsdag, fredag denna vecka. Skönt, för det är så mycket att göra på jobbet så man blir aldeles tom i huvudet när man kommer hem.
Men idag har jag varit ledig och då har jag =
  • Vikt ungefär ett ton tvätt
  • Tvättat ännu mera tvätt
  • Lagat ordentlig lunch och middag till mej och Ted
  • Städat datarummet
  • Faktiskt bäddat sängen
  • Bakat en himmelsk god kladdkaka
.... och resten av tiden har jag jagat Ted genom hela huset.

Nej nu måste jag sova, för det är nån (nämner inget namn) som brukar vakna tidigt varje morgon och väcka mej... hmm... ;)

Dagens....

...låt - Britney spears - womenizer
...middag - Lax i ugn
...citat - "Man måste röre hele hele hele tiden panne cotte" (Valerie i tv4's Hos mej halv åtta)

God natt, godnatt!

3 kommentarer:

ulla sa...

Kul att du börjat blogga igen!Jag har ju din blogg inlagd i mina favoriter.Ha det bra och hälsa Johan och Ted!

Ida sa...

Oh va roligt att det är nån som läser! Kram

Anonym sa...

Välkommen tebax ;)
Kul, trodde du lagt ner helt.

Kram Maria.