onsdag 15 oktober 2008

Kiwi med skalet på?

Imorse vaknade jag som vanligt av Ted's gnäll och lufsade till köket och gjorde välling. Fast det var tidigt på morgonen så tänkte jag på min kladdkaka som det fanns rester av i kylskåpet. Mmm. Hade gjort den med havregryn i igår. Mums. Men jag lyckades i alla fall hålla mig till efter frukost innan jag tog en liten bit till kaffepåtåren.

Jag har kommit på att min dag alltid börjar dåligt om jag inte dricker kaffe på morgonen. Jag blir grinig och trött, och fastän jag inte har ett starkt sug efter just att dricka kaffe, så är det ju så underbart när jag väl dricker det. Jag blir en normal människa då helt enkelt. Antagligen är det bara psykist, eftersom jag kan dricka kaffe på kvällen - gå och lägga mig - sova som en stock! Hehe

Lagom till tretåren kom Anna hit efter hon lämnat ett av sina fyra barn på dagis och hjälpte mig att äta upp resterna av min kladdkaka. Sedan chockade hon mig när jag gav henne en kiwi med att äta upp den - med skal och allt! Men,.. gör man så? Ja, tycker Anna och bad mig även höra med andra om att det faktiskt var vanligt att man gjorde så. Blä tyckte jag och skrattade.
Ted har kladdat med all möjlig mat idag och spridit klet och smulor omkring sig och klättrat upp på bord och stolar i vanlig ordning. Pust

Vid lunchtid idag åkte jag o Ted till stora staden Falun och åt på ChinaThai med Ida. Det var gott och trevligt. Även då med återkoppling till kladdkaka kom in på en diskussion om att kladdkake-SM nyligen avgjorts.Vinnare var ett kladdkake-recept med Marianne-fluff till, allså smält marianne i grädde som man senare vispats. Detta tyckte både Ida och jag lät kanon så det måste provas! Återkommer med ev. resultat framöver!

Johan kom hem nu på eftermiddagen, eftersom hans jaktlag pangat älg färdigt. Det blir mat i frysen i vinter då med andra ord.
Kl 18:55 somnade Ted, kl 19:00 följde en trött Johan samma exempel och däckade av på soffan medans jag tittade på mitt nya favorit program (Ja, jag vet SVT är inte COOL, men men...) Vem vet mest?
Nu ska jag fortsätta slötitta lite på Bonde söker fru och det är nog inte helt omöjligt att jag somnar också.

Dagens..

...låt:
Annas mobil-låt.. "just dance nanan nanana nanana"
...middag: Kyckling, med thaigrönsaker och äggnudlar (Ja, jag vet, smart va efter att ha ätit buffe på Chinathai till lunch..? Dé é planering dé)
...citat: "Jo, men alla vitaminer sitter ju i skalet" - anna vid kiwi-slukningen

God natt




Inga kommentarer: