fredag 14 december 2007

En dålig blogger beklagar sig

Obs. Varning! Det hät inlägget kommer nog bestå av 90 % gnäll!
Ja jag vet, skriver inte så ofta. Jag har inte så mycket tid över, och när jag har det så blir det oftast att jag inte orkar eller glömmer bort. Ted är inne i en jobbig period just nu, dels är han lite förkyld och det gör ju inte saken bättre, och dels är han vaken och är förbannad och hungrig på nätterna. Klockan 5 tycker Ted det är dags att vakna ordentligt, så då ligger han där o flinar. Johan har börjat hoppa in på tidig morgon nu och tagit honom så jag får vila ut lite. Igår gick jag o lade mig kvart över nio, men vad hjälper det när Ted vaknar o är sur/hungrig kl 23, 01, 03, 05:00 vaken till 07:00 mat igen, vaknar 09:00 helt. Det har dessutom blivit en rubbning på dagen nu för det har varit -20 grader ute i flera dagar och vagnen har frusit inne i bakluckan. Då har Ted sovit sämre på dagen pga saknandet av promenader, och sedan blir han övertrött o förbannad. Igår fick JOhan ut vagnen iaf så idag gick vi till macken och köpte julfrimärken. Hoppas jag kommer ihåg att posta dem nu också, har inte skrivit klart dem än.
Åh är så trött och slut och allt kommer efter här hemma, tvätten väller över, diskmaskinen är det ett evigt i och ur plockande, suck!! Dammat har jag då inte gjort sen Ted föddes, tur att vi har ekmöbler så det inte syns! Sen så är det ju julklapps inköpen med... aaaahhh.
Som tur var fick jag upp lite nya gardiner och lite stakar o sånt till första advent, annars skulle det inte vara fixat nånting. Lucia igår märkte jag knappt av, det enda jag gjorde var att åka till Bvc och beklagade mig. Bvc-Karin tyckte synd om oss att Ted fortfarande sover så dåligt, och tycker att nu när han blir 4 mån att vi ska prova gröt på kvällen, så kanske han blir mera mätt. Det ska bli spännande att prova. Han följer då sin kurva och fortsätter växa mycket på längden. Han väger 6680 gram och är 66 cm lång! Inte konstigt att stl 62 känns väldigt litet då! Hehe.
Annars är han ju så go men ligger helst på rygg som en liten Buddha utan några tendenser till att vända sig. På mage är det fortfarande blä att vara, men det går korta stunder. Bvc-Karin sa att jag inte behövde oroa mig och att alla barn utvecklas olika fort.. Jaja, jag vet att man ska tänka så men man kan nog inte rå för att jämföra med andra barn, fast man inte borde...
I övrigt så är jag ganska så trött och slut, vill egentligen bara sova, men det får jag ju inte. Jag bryr mig inte längre hur jag ser ut, mitt hår har börjat trilla av, det ligger hår överallt, jag lämnar ibland nått strå i Teds blöja t.o.m, stackaren. Jag är grå under ögonen, har fått dubbelt så många rynkor som för några månader sen, och magen putar både fram o på sidorna. (Fast ändå har jag gått ner alla kilon)
Känner inte för att hitta på nånting heller, trivs bäst med att sitta med mina skruttiga rosa mjukisbyxor i soffan o apatiskt stirra på teven. Känner ångest inför nyår då mamma ska passa Ted en hel natt (eftersom han inte tar flaskan lika bra nu), vet inte om jag klarar av att vara ifrån honom så länge, jag kanske skiter i allt o firar nyår hos mamma och pappa istället, med ett glas pommac som förra året. Ja tack låt mig slippa göra nånting mer på några månader, jag kommer inte ens ha kul... Åh suck. Hoppas han börjar sova snart, annars kommer det här aldrig gå.
Nej nu måste skriva klart julkorten medans Ted sover. Over & Out

2 kommentarer:

ulla sa...

Hej lilla Ida!
Det blir snart bättre med Ted ska du se! Rätt som det är sover han hela natten.
Bry dig inte så mycket om att danmma, ägna dig åt Ted istället! Du kan ju damma när han blir större.Ha det så bra i jul!
hälsningar moster Ulla

Heiti Ernits sa...

Är det inte Johan som dammar hemma? =)

Du måste uppfostra din blivande man; Smisk skall han ha ;)