måndag 3 december 2007

Inte mycket tid över

För en gångs skull har Ted sovit en längre stund på dagen, så jag har fått lite saker gjorda. Jag hinner ju till och med skriva lite i bloggen! Wow, det är inte mycket tid man har över nuförtiden, hinner knappt sitta vid datorn. Ted vill ju ha så mycket uppmärksamhet som möjligt, och vill helst bara sova när han ligger ute i vagnen eller åker i bilen. Då som ni förstår kan jag ju varken vila eller göra så mycket hemma, när lill-grodan vill leka med mamma hela tiden! Idag har jag lyckats skriva klart dop-tackkorten, så jag ska få iväg dem på lådan till imorgon. Det blir ju lite tajt med både dopkort och sedan julkort, får se om jag orkar skicka efter julkort med bild på Ted eller inte.
Mycket snö har det ju kommit, det var faktiskt 20 minus en morgon förra veckan! Det här området kallas ju inte Kallmora utan anledning, snacka om kyla! Men nu har den mesta snön tinat bort och det är väldigt slaskigt ute. Ted vände sig 2 gånger förra veckan från mage till rygg, men har ännu inte lyckats upprepa den bedriften. Han tycker däremot det är skojigare att vara på mage nu och är ju bra!
Ifredags var mamma barnvakt så jag och JOhan kunde komma ut och fira våran förlovningsdag (2 dec) med middag och mys. Vi skulle gått på bio, men det fanns ingen bra så efter att vi ätit på Olearys gick vi vidare till Kopparhatten en sväng och avslutade med Harrys och hockey. Hemma hade det gått hyfsat bra, Ted lite gnällig, men sov när vi kom hem. Efter det har han sovit bättre på nätterna, efter att ha varit ganska hopplös i 2 veckor efter dopet.
På lördagen passade mamma också Ted på förmiddagen så jag kunde åka till Citygross och storhandla. Helt underbart att gå omkring i lugn och ro ensam och handla. Sedan på eftermidagen gjorde jag andventsfint och jag var själv med Ted hemma på kvällen o kollade på teve medans Johan var på 25-årsfest hos Limpen. 1:a advent blev en "bakisdag" och vi kröp ner allihopa i sofforna med täcken och kollade på film.
För övrigt så han min och Johans "nyttiga fram tills jul" - månad gått hyfsat bra, med några undantag. Jag åt en dajmtårtbit när vi var ut i fredags och Johan sög i sig några turkiska peppar igår, men han var ju bakis så ok då... Nej nu ska jag nog börja laga mat, idag blir det grekisk långpanna... mums! Bilderna; Snö som hängde ner från huset i helgen, Ted "läser på mage, och här nedan lite advetsfint i köket! ;)

Inga kommentarer: