torsdag 22 november 2007

Kronisk Kak-oman?

Mmm nu har jag varit och rotat igenom mitt "godisskåp" och jag hittade såååå goda kakor!! Smördegskakor med chokladcreme spritsat ovanpå.. Åh va gott, tyvärr är de numera slut. Kvar i skåpet finns bara bondkakor, strössel och dipmix, men fullt så desperat är jag inte riktigt än. Det känns som om jag är en Kak-oman, har blivit beroende av kakor på sistone, vilket jag aldrig åt förut! Dessutom har ju jag och Johan kommit överens om att vara nyttiga 24:e nov - julafton, så då har jag passat på att frossa i mig allt snask vi har hemma, kanske inte så bra - nej. Det är konstigt det här med ammningen.. Jag bokstavligt talat vräker i mig mat och snask som aldrig förr, och ändå går jag inte upp i vikt! Hur motiverad blir man då till att träna och äta nyttigt!?? Doh! Sen kan man ju inte rå för att alla man hälsar på bjuder på så sjukt goda frestelser, som mintchocklad;och ananastårtorna hos Camilla på barn klädespartyt häromdagen, eller chokladkakorna hos Erika i föräldragruppen igår? Hmm från och med söndag blir det skärpning fram tills jul, hoppas det går vägen! Från det ena till det andra så fick Ted sin första vaccinsprutaBvc igår. Han sa knappt ett pip, brydde sig inte i det. Men inatt har han varit väldigt gnällig, och benet är lite bulligt efter sprutan, stackarn. Efter bvc igår var det lunch hos Erika, Lina var inte med, för Erika portade henne för hon var sjuk.. Hihi, inga bacillusker innan dopet så klart!! Alla tjejerna ska ha dopen i rad nu, jag var först med att få det överstökat, skönt! Fenix och Emmie är ju såå söta lägger upp varsin bild på dem, + en bild på hur cool Ted ser ut när han somnar på mig! ;)Nej nu måste jag klura ut vad jag ska ha för tackkort till dopet. Tjingeling!

Inga kommentarer: