söndag 4 november 2007

Ja just ja det var Halloween

Nu är vi nyss hemkomna från en promenad ute i snöblasket. Johan var för en gångs skull också med och promenderade, för han har officiallt gett upp renoveringen uppe för den här helgen. Det var tydligen ingen höjdare att tapetsera så han behövde en paus. Vi tog en sväng till affären och har handlat lite snask och dessutom ska vi ha lite minijulafton idag med skinka, jansson och julmust. Det blir gott och man hinner inte bli trött på det för det är ju ett tag till jul i alla fall. Vi ska titta på Stardust idag, nån fantasyfilm med bla Michelle Phiffer, hoppas det är bra! Ted ligger fortfarande o sussar i vagnen, fast inomhus då... Han växer o blir större för var dag. Idag var han jätteduktig och kunde lyfta på huvudet länge när han låg på mage, och han protesterade inte så mycket heller! Så duktig så! Ska på en extra tid till BM i morgon och kolla vad hon tycker om hans huvudform och om hans torra hud/hudutslag. Det känns som att när det ena går över kommer det andra.. Förkyld-Torsk på tungan-Förkyld-Skorv-Jag förkyld-Torr o röd hud-Platt huvud... Ja hmm.. ska det bli nån ordning på Ted tro?? ;) Vi skulle mäta och väga i morrn med när vi ändå skulle dit, blir kul o se vad han kommit upp i nu!
I helgen har vi hållt oss hemma. Halloween och Allhelgona har vi knappt märkt av eller brytt oss i förutom Johans brorsbarn som kom hit utklädda och ville ha godis. Man är ju som en liten bubbla så man tänker inte så mycket på högtider och sånt just nu. Men jag skickar i alla fall en tanke till Erik, Sockan och mormor där upp i himlen eller var ni är, och hoppas ni har det bra.
Johan har fortsatt med renoveringen uppe, målat taket och börjat med tapetseringen. Jag har försökt städat lite, dammsugt och torkat golv och gått o småplockat. I fredags var det idolkväll med italiensk hemmagjord pizza och några glas rödvin. Gav Ted urpumpat + ersättning under kvällen och natten och han sov jättebra! Ska nog börja ge ersättning en gång per kväll framöver så han blir mätt så han sover. Det började snöa på kvällen och helt plötsligt blev det ett snölandskap ute istället för grå höst. På morgonen kände jag mig så pigg och glad för det var så vitt och ljust ute! Ida och Svante kom förbi på kvällen och vi åt pizza igen (denna gången köpt) och tittade lite på teve. Sedan åkte de vidare för att dansa på Tängergården. Johan gick och basta hos Henka, och jag var trött så jag stannade kvar hemma och kollade på Bingolotto utan lott.
Ted sov superbra inatt, rekordlänge 6 1/2 timme. Skönt för honom och mig! Nej, nu ska vi mysa till det med film och godis! Kram

Inga kommentarer: