tisdag 30 oktober 2007

25-årsfest & magsjuk

Nu börjar tiden rulla på sådär fort som alla talar om. Ted är 10 veckor och har utvecklats så mycket! Han har fått en riktig personlighet och börjat få in en dygnsrytm. Sover bra på nätterna, fast med 2 nattmål och pigg o superglad 6 på morgonen! Vid kl 20, fast nu kl 19 efter vi ställt om klockan, är han jättegrinig, o sen är det mat och oftast efter det somnar han för natten. Skönt. Det enda som oroar mig är att han HATAR att vara på mage, han skriker rakt ut förutom om man bär honom. Eftersom jag tycker hans huvud börjar se lite platt ut baktill är detta inte bra för då får han ju så lite avlastning. Får ju lov att ha han på mage lite fast han skriker. Puh. Det var rapporteringen om Ted det, nu till övrigt. I helgen var jag o Johan bjudna på Lillens 25-årsfest och mamma fick vara barnvakt åt Ted. Jag hade pumpat ur + köpt ersättning för säkerhets skull, men jag valde att vara nykter så jag kunde köra ifall att mamma kände att det inte funkade och om Ted bara skulle vara ledsen. Efter 19 åkte jag in till stan. Johan hade varit med sen tidigare när de åkte GoKart i Hedemora. När jag kom till festen var det till min förvåning väldigt städat. Men vid 22:00 tiden var alla jättefulla helt plötsligt. Jag o Jonna gjorde en kupp o jag pumpade ur lite bröstmjölk som hon blanda med Wildafrica o bjöd på. Offren för "bröstmjölksshotsen" blev Lillen, Hasse o nån Marcus (+ svante som smakade frivilligt), o efteråt var det till min besvikelse ingen som protesterade, de tyckte det var gott bara! O blivande gudfar Hasse sluddrade "Jag gör allt för Ted" Haha, jag hade ju velat sett en mer "uääh va äckligt"-reaktion... Men men.. det var skoj ändå... Jag ville ju gå och dansa, men köerna var så långa till både Etage o Harrys, och Olearlys va stängt (?) så det blev Mariannes i stället! Köpte en alkoholfri drink o buggade lite med Sandra till coverbandet Woodpjucks, haha. Så skönt att slippa va på krogen med gravidmagen! Alla stirrade ju på en då som om man var full.. Vid halv 2-tiden drog en full Läpp i mig o ville hem. Först gick vi på McDonken o köpte mat som vi åt i bilen. Ingen bra ide visade det sig eftersom det var strips i hela bilen efteråt samt ketchup på växelspaken. (not my bad) Väl hemma möttes vi v tystnad o jag pustade ut, mamma vaknade o berättade att Ted sovit sen halv 11, skönt för dem... ;) Han sov bra resten av natten med. Dagen efter kände jag mig helt slut o bakis trots att jag var nykter. Är väl inte van att härja på nätterna. Men det var kul att få komma ut och hitta på nått med kompisarna. Kommer leva på detta länge! Igår var en konstig dag. Vaknade vid 6 när johan gick upp o var som vanligt, sen vid 8 vaknade jag o höll på att kräkas på Ted. Fick lov att hulka på toan. Sen blev Ted grinig så jag fick sitta o vagga honom i bilbarnstolen o kräkas i en hink i vardagsrummet samtidigt! (nej, jag är inte gravid igen) Tillslut ringde jag Johan så han fick komma hem. Jag var helt slut o gick o la mig. Sov till 12 och sen mådde jag bra. Konstigt, undra vad det kom ifrån?? Ingen annan blev dålig iaf. Tur att det gick över så fort. Nej nu blev väl det här inlägget för långt för att orka läsas. Obs! Bilderna på Lillen är snodda av Frej. Jag glömde kameran!
Puss o kram

Inga kommentarer: