måndag 15 oktober 2007

Åh dessa förkylningar

Jag är så trött på förkylningar nu. Först blev jag förkyld, sen blev Ted förkyld. Sen var vi friska ett litet tag, sen blev Ted förkyld igen, och när han äntligen blivit frisk så har jag blivit förkyld, igen! Det känns som en ond cirkel. Kan vi inte bara få vara friska o glada nu? Jag blir så grinig o trött, och det går ju ut över andra såklart. Ingenting blir gjort här hemma, och jag får ångest inför dopet, även fast det är en månad kvar. Som tur är har Ted nog börjat förstå skillnaden mellan dag och natt nu, för han sover ganska bra på nätterna. Eller så är det jag som är mer avdäckad och inte märker om han är vaken, vem vet...
Johan är äntligen hemma igen från älgjakten. I fredags fick han ju skjuta sin första älg, en tjur, och det var han mycket stolt över! Det blev lite älkött i år med, det var ju bra.
Igår fick jag vara ensam hemma med Ted hela dagen för Johan och hans familj höll på att ta reda på köttet. Jag hade hjälpt till med om jag inte vore så förbannat förkyld! Nej, jag tittade på bingolotto utan lott o drömde mig bort om vad man själv skulle göra om man vann massor med pengar. Resa bort ett bra tag i alla fall, till något varmt land och leva bekymmersfritt utan begränsningar.
På fredag är Ted 2 månader. Tiden har gått både fort och sakta, beroende på hur man ser på det. Det känns ju som nyss vi fick honom, men ändå kan man inte tänka sig att han inte har funnits. Konstigt. Tiden har ju gått sakta nu för vi varit sjuka i omgångar o bara varit hemma och tråkat. Man längtar ju också lite efter att han ska bli lite större, att han ska kunna underhålla sig lite på egen hand o man inte behöver kånka runt på honom överallt.
Imorgon ska vi till Bvc, det blir spännande att se längd o vikt. Jag tycker han käns väldigt tung nu. Stor skillnad.
Nej, idag ska jag försöka få någonting gjort här i huset, det ser förj-vligt ut!
Puss o kram /ida

3 kommentarer:

Emma sa...

Hihi vad arg han ser ut på den där bilden ;P hoppas ni blir av med höstsjukan snart, det sitter ju tyvärr i rätt länge och det blir ju inte lättare av att ni smittar om varann hela tiden. i helgen kommer mamma och julia hit en sväng, det hade varit roligt om ni kunde komma också, men det får bli längre fram i vinter! puss och kram /moster emma =)

Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hello! Haha, "Läpp Junior" ser bestämd ut!
Söt som få :)

/ Boris