tisdag 2 oktober 2007

Det är min tur nu


Jag kände att det var på tiden att jag skaffade mig en blogg, speciellt nu när man går hemma hela dagarna och försöker att få tiden och gå... nog för att man har fullt upp, men Ted sover ju som tur är ibland i alla fall. Ted är nu 6 veckor gammal och har blivit förkyld - igen! Jag tyckte nyss vi var sjuka, men det var väl några veckor sen. Det är så jobbigt när hans näsa rinner och han hostar, det skär i ens hjärta!
Nu ligger Ted och sover i bilbarnstolen, det har kommit att blivit
Teds favoritställe att sova på, antagligen för att han får vara nära mig och Johan och att man kan gunga honom till sömn också. Promenader och åka bil fungerar också bra, då sover han som en stock. Nu har nätterna blivit lite mer OK. Ted äter ungefär var tredje timme och sover däremellan, oftast. Eftersom jag ammar så tätt så får han än så länge sova i våran säng, kommer bli svårt att få honom att sova i spjälsäng hela nätter sedan eftersom han redan nu vägrar sova länge i den.
Vi börjar sakt
a få in lite rutiner i alla fall, men de har ju rubbats nu när han är sjuk för nu är han ganska grinig hela tiden när han är vaken.
I torsdags
var Ted på sitt första läkarbesök på BVC och allt verkade vara som det skulle. Skönt. Vikten var 4690 gram och han var 58 cm lång. Han har vuxit mycket både på längden och bredden och kommit ikapp normalkurvan. Första leendena började komma förra veckan men han är ganska svårflörtad! Roligast är nog mobilen ovanför skötbordet, den är mycket intressant att titta på.
Jag känner att jag återhämtade mig ganska fort efter förloss
ningen. Redan 3-4 veckor efter var jag sugen på att börja träna, men jag har fått rådet att vänta med det ett tag, och hålla mig till raska promenader o dessa tråååkiga bäckenbotten o knipövningarna ett tag till. Denna vecka jobbar Johan på ett bygge i Hedemora så jag är ensam hemma från 6 på morgonen till 20 på kvällen. Det är tråkigt, men ingenting mot vad det kommer bli nästa vecka när Johan åker på älgjakt! Måste aktivera mig då!
Matrutinerna blir helt
i rubbning när man är själv. Just nu sitter jag vid datorn och smockar i mig cremefyllda chokladmuffins, när jag borde äta middag. Aja baja. Inte bra med tankte på att jag gärna skulle vilja bli av med mina +5 kilo! Men jag tycker egentligen inte att min mage är så farligt tjock, den behöver tonas lite bara. Vi har ju en sån där tv shop liknande grej man kan träna magen med, fast billigare variant från Rusta. Jag hade tänkt prova den idag, men jag hittar den inte. Det är en sån där man står på knä och "rullar sig" fram och tillbaka med. Ser fram emot vintern, då ska jag damma av mina gamla längdskidor och åka elljusspåret. Hoppas det bli mycket snö! Då ska min mage nog kunna bli lite mer slim-fit.
Nu tror jag att jag får vara nöjd med rapporteringen för idag, ska försöka uppdatera denna blogg ofta, mest för min egen skull, men det skulle ju vara roligt om någon annan finner nöje att läsa den ibland med!!
Puss och kram /Ida

Inga kommentarer: