torsdag 4 oktober 2007

Dåligt med sömn


I natt ville inte Ted sova. Antagligen på grund av att han fortfarande är lite täppt i näsan och grinig över det. Skulle aldrig uppskatta en natts sömn så mycket som nu! Tänk om jag visste det innan förlossningen, då skulle jag sova bort hela sommaren bara för att ladda upp. Nej just ja, man kan ju inte lagra sömn. Synd, jag skulle behöva det nu. På dagarna har hag jättesvårt för att ta en tupplur när Ted sover. Jag städar, tvättar, lagar mat eller sitter vid datorn då istället. Måste ju få någonting gjort!
Idag var det för ovanlighetens skul en riktigt fin höstdag, och jag tog en liten promenad ute med Ted, trots att han in
te är riktigt frisk. Jag packade in han ordentligt i vagnen, han måste ju få lite luft. Han hade i alla fall ingen feber i morse.
Det finns inget bättre än att promenera ute när det är höst och vackert väder. Jag håller med Johan, jag får höstkänslor, istället för vårkänslor!
Idag kommer syster Emma och hälsar på, blir kvar hela helgen. Hon är väl mest ute efter att träffa Ted, vilket jag inte har någonting alls emot, för då får jag lite avlastning. På lördag kväll åker ju Johan iväg på älgjakten och blir borta en hel vecka. Inte alls kul, måste hitta på mycket så jag får dagarna att gå, hoppas Ted är frisk så vi kan åka på lite utflykter.
Nej nu gnäller Ted, han vill ha mat! Som vanligt..
/ida

1 kommentar:

Elin sa...

Kul å höra ifrån dej, det är alltid kul att följa dej, och numera ted i eran vardag. Jag kämpar på i visby, har nederlag efter en jobbig sommar...men nu börjar det kännas bättre...tror att jag kan komma hem till jul och då få en längre ledighets period...ser framemot att se den lille parveln och pussa lite på honom, å nåde honom om han inte gillar mej! jaag hoppas att du har pratat mye om mej med honom så han är lugn när jag väl får täffa honom =)
Hoppas att ni får en go stund trots att johan är borta!
tänker på dej och hoppas att vi kan ses snart, saknar dej! många pussar o kramar!