söndag 7 oktober 2007

Gräsänka

Nu har Johan gett sig av till "spritdrickande, svettluktande, grov i orden" - veckan! Åh, ja just det, de jagar lite älg också, men det är ju en sån liten del av upplevelsen. Den största anledningen för alla karlar att ge sig ut i oktoberkyla o huttra i skogen väntandes på en älg, ligga skavfötters med andra män i en stuga o inte ha tillgång till bekvämligeheter, är; förutom nöjet att få döda lite, att få komma bort från oss tjejer, sambos, fruar såklart. De kan ju släppa loss och fritt få göra o bete sig precis som de vill utan att vi "kärringar" här hemma kan gnälla.... I en hel vecka!! Jag har kommit fram till att vi av det kvinnliga könet också ska få en vecka, årligen som vi kan få komma bort och umgås bara tjejer, slippa jobba och ta hand om barn... Frågan är bara vad vi ska ha för syfte med denna vecka. Bullbaksveckan? Självkänsleveckan? Spaveckan? Handarbetsveckan? Huvudsakligen är ju att man kommer på ett syfte så kan man lägga ner lite tid på det, och resten på lekar, sprit och skitsnack om det andra könet. Perfekt! Nån som vill vara med?
Nej men skämt å sido, visst är älgjakten bra, de kommer ju hem med mat i alla fall! Det som är tråkigt är ju att bli
lämnad ensam en hel vecka med en 7 veckors bebis! Speciellt med en 7 veckors bebis som inte verkar vilja sova så mycket.. Huhu!..
Johan gav sig av redan igår, men jag har åtminstone haft sällskap hela helgen av min syster Emma. I Fredags åkte vi till Lager 157 i Sågmyra och shoppade! Mamma var barnvakt åt Ted några timmar, och det var första gången jag och Ted var ifrån varandra mer än en timme! Kändes konstigt med skönt att åka iväg. Jag shoppade mest till Ted, några linnen till mig bara, och när vi kom tillbaka så hade allt gått så bra så! Hade handlat ersättning eftersom jag bara kan pumpa ur så lite åt gången, men han hade inte behövt äta. Så nu har jag ersättning här hemma, och det känns bra att ha lite som en trygghet på något sätt!
Igår åkte vi till marknaden i Rättvik, vilket såg ut att bli en riktigt fin dag visade sig väl på marknaden vara grått, kallt o dimmigt. Vi frös, handlade lite snabbt och när vi åkte hem igen blev det såklart sol! Typiskt. Emma sov kvar hos mig till idag, men nu har hon åkt tillbaka till Örebro så nu är jag helt själv. Skönt på ett sätt, men jobbigt att ta hand om Ted helt själv.
Teds förkylning har inte gått över än, hoppas det ger sig snart, det är så drygt för han med snorandet på natten.
Fikade föressten hos Sandra idag o Ida o Jonna var med också.. kul att träffa tjejerna, de är bäst!
Imorgon ska jag ta itu med dopinbjudningarna, det blir drygt!

Kiss kiss

1 kommentar:

Elin sa...

Jag är LÄTT på att fixa en mansfri vecka...underbart att träffa kvinnfolk i lugnan ro o prata hur mye man vill..något förslag har jag dock ännu inte...men jag ska bannime klura på det...kvinnoveckan under juli månad kanske skulle kunna vara nåt!

Hoppas att du klarar dej bra trots att du blir ensam...tänker på dej!
Många kramar