torsdag 11 oktober 2007

Se det snöar!


Jaha, idag kom första snön! Kallt är det också. Stackars Johan som måste sitta ute i skogen och huttra. Jag längtar så, kan han inte komma hem nu? Det är ju nu när snön kommer man vill tända massa värmeljus, göra varm chockad och mysa framför en bra film med täcket och allt i soffan! Nu ligger Ted och snarkar i sin bilbarnstol, och jag tror hans förkylning börjat ge med sig nu. Inatt fick jag sova bra, eller jag låg kvar i sängen till halv 11 så jag har sovit fyra st 2-3 timmars omgångar. Det blir ju en hel natts sömn om man plussar ihop det. Ted lugn och sov mellan matningarna inatt, och jag provade att ge han lite ersättning på flaska blandat med bröstmjölk innan vi lade oss igår och jag inbillar mig kanske men han verkade mer mätt o nöjd i natt, inge gnällig liksom.
Igår hade vi träff med tjejerna från föräldragruppen hemma hos mig, det var lika roligt som vanligt! Jag hade snabbt hafsat ihop en kladdkaka när Ted hade en kvarts tupplur, och den vart uppskattad som tur var! Det är så skönt att ha lite kompisar som är i precis samma situation som en själv, som aldrig blir trött på att man bara tjatar om bebis bebis bebis. Alla deras små är så söta! Gu va jag skrattade när Maria kom in genom dörren med sin Fenix med solbrillor på sig! Vilken cooling! Ted är ju yngst av de fyra, men lilla Emmie föddes ju en månad för tidigt, så hon är minst. Sen har vi lille Emil som har kolik och mamma Lina får inte mycket sömn, mindre än mig så då tycker jag verkligen synd om henne. Jag är tvungen att lägga upp bilder på godbitarna, de är ju så underbara!
Idag kommer nog mamma, pappa och Julia och hälsar på. De är ju smått beroende av Ted så de måste väl få sig en dos då och då. Mamma var ju även här i tisdags och passade Ted när jag var på efterkontrollen på MVC. Allt såg bra ut förutom en liten bristning som inte läkt helt, så vi får vänta nån vecka med vuxenbolibompan! Jag pratade med BM om mina sömnproblem och det slutade med att jag bölade såklart. Hon sa tillslut att jag inte skulle behöva ha dåligt samvete om Johan fick ta hand om Ted nån natt o ge ersättning för att jag ska kunna sova. För Teds bästa är det ju viktigt att jag får vila ut nån gång. Det kändes bra, ska ju försöka pumpa ur så gott det går, men får nog späda ut med ersättning ändå för att få det att räcka till.
Nej nu ska jag skicka efter bilder på fuji, man tar väldigt mycket kort när man fått bebis ska ni veta!
Puss o kram /ida

Inga kommentarer: