torsdag 20 december 2007

Ted 4 månader igår

Igår blev Ted 4 månader, och det känns som att tiden har gått så fort! Nyss låg han ju där i min mage! Samtidigt känns det som att man känt honom så länge, att han jämt funnits i våra liv! Tänk vad mycket omtumlade känslor och saker man varit med om de senaste månaderna. Ibland känns det jobbigt och frustrerande när man inte får sova el aldrig nån tid över, men vilken lycka och glädje man har över den lilla Teddybjörnen! Ted har många smeknamn, lilla grodan, grisen, korven m.m. Men mest blir det väl Teddy.
Smakportionerna med gröt går bra, lika med att öva på mage. Men nätterna är fortfarande jobbiga och skrikiga, det är nästan som att han skriker i sömnen ibland och verkar lite rädd, eftersom han aldig är så på dagen. Lite snorig är han ju med så det kan ju påveka hans humör! Bm tror att det beror på övertrötthet, och jag gör allt i min makt att försöka få honom att sova så mycket som möjligt på dagen, mend det är ju inte så lätt! Inte så kul att promenera när det är 15-20 minusgrader heller... Men idag var det bara - 5 så vi tog en liten prommis, men jag har nageltrång så jag klarar inte av att gå så långt, det värker! Aajjaj.
I Tisdags fyllde Julia 7 år och vi var där och firade, åt tacos och tårta. Gott! Julia fick en stor legoborg av mamma och pappa och Johan var ju såklart jätteglad över detta och satt och hjälpte Julia hela kvällen. Mamma provade att lägga Ted på mage att sova och då sov han jättebra. Vi åkte hem vid 20-tiden och Ted sov sedan ändå till 01:00, men jag vände ju honom till rygg när vi gick och lade oss för säkerhets skull. Ska prova att ha han lite på mage på dagarna i alla fall när jag har koll på honom.
Igår var föräldragruppen här, och vi hade lika trevligt som vanligt! Alla har blivit så stora! Helt otroligt vad fort det går. Vi åt pizza, det var skönt för jag orkade inte laga i ordning nått, är så himla trött just nu. Det är ju typiskt att Ted ska vara så här dryg på nätterna innan jul så man är för trött för att städa och pyssla på dagarna. Han påverkas säkert av att jag ite är på världens bästaste humör heller... Skulle inte förvåna mig om han lugnar ner sig efter helgerna.
Idag ska jag åka in till stan när Johan kommer hem och snabbshoppa, Anna följer med för hon behövde också komma in och köpa nått till sin Johan. Tur att barnbidraget kom idag, det behövdes. Dessutom får jag en liten retroaktiv löneförhöjning imorgon också, inte mycket, ca 1500 men det får gå till sista julklappsinköpen på lördag!
Nu ska jag försöka tvätta och plocka unan lite för Ted ligger och sover i vagnen, förhoppningsvis ett tag till!

Bilderna: 1. Ted äter gröt, 2. Julias kalas 3. Ted lipar med Emmie ;) 4. Emil och Emmie 5. Fenix i knät på Maria 6. Ted övar på mage!!

Inga kommentarer: