lördag 12 januari 2008

Tillbaka!

Nu är jag tillbaka på blogsidan, hade nästan glömt bort den!! Har haft fullt upp, och helt glömt bort att uppdatera. Ska försöka sammanfatta de veckorna som gått;
Jul och nyår passerade ju hur fort som helst! Emma och Iain kom upp före jul och stannade nästan en vecka. Jättetrevligt! På julen var vi både hos Daniel och Carola, och sedan hos oss. Sen på annandagen var vi hos Johans mamma. Mycket julmat blev det, men bara 1 kg plus på vågen... tur det! ;) Ted fick en gåstol, ett fårskinn, kläder och mycket mer i julklapp, jättefina saker! Jag fick bl.a. glas av olika slag, presentkort på Vero moda av Johan och äntligen en Soda stream av mamma och pappa! (har velat haft en sån i flera år men aldrig köpt/fått nån) Wihuu!
Mellandagarna spenderade vi mest med att slappa. Johan var ledig. Emma och jag åkte till kupolen och shoppade för julklappspengar, jag handlade mest till Ted. Sen såg vi nog mest på film och spelade olika spel. Hur sköna dagar som helst!
På nyår hade Johan och jag en lite fest och middag med Ida, Svante, Sandra, Emma, Robert, Tjompen och Andreas, och invigning kan man väl säga av baren uppe. Det bjöds på både hot shots, irish coffee och pina coladas samt dans! ;) Ted var hos mamma och pappa under kvällen så jag kunde dricka lite till maten i alla fall, vilket var trerätters... Skagentoast, Honungsmarinerad fläskfile med hasselbackspotatis och kantarellsås och pannacotta m. hallon och passionsfrukt till efterrätt... mums. Sedan kom mamma, pappa och Julia med Ted lite innan tolvslaget och firade in det med oss. Jag ammade Ted precis innan tolvslaget, perfekt för då kunde jag skåla med lite bubbel! Vi hade raketer för 800 spänn och jag tror vi sköt slut på dem på 7 minuter... men snyggt var det! Hehe. Jag gick och lade mig nån gång efter 1 och Johan gick till grannarna ett tag och la sig lite senare...
På nyårsdagen blev Johan magsjuk, inte av bakfyllan utan riktig magsjuka som kom på kvällen och sedan höll i några dagar. Ingen rolig start på året, men jag och Ted klarade oss som tur var! Vad har vi mer startat året med då?? Jo, Ted har varit duktig och vänt sig flera gånger från rygg till mage, och har även börjat äta lite smakisar till lunch. Morotspuren är favoriten än så länge. Sömnen på nätterna är väl lite till och från. Ganska ok nu i alla fall, men man har väl vant sig nu.
Jag är jättehurtig och har börjat åka längdskidor i elljusspåret, och ska dessutom börja på friskis o svettis 2 ggr i veckan med start på måndag! Jag behöver ju inte gå ner nå mer i vikt för jag har ju gått ner alla gravidkilon, men magen sladdrar ju fortfarande så träning behövs!!
Träff med föräldragruppen häromdagen och alla har blivit så stora nu!! Tänk vad tiden går fort, nästan lite skrämmande. Det står väl inte på fötrrens det blir sommar igen o de fyller 1 år! Ahhh.. ;) Nej nu har jag inte tid att skriva nå mer, ska göra mig i ordning för vi ska in till Jonna och Lillen i kväll och äta och vara lite sociala. Ted får vara i Bjurs i några timmar i alla fall.

Inga kommentarer: