söndag 20 januari 2008

Hon heter Rudith eller nått

Jahapp. Då har ytterligare en helg passerat snart. Tiden går så fort att man inte hänger med. Men det är väl bara att hålls i sig, blunda, och hoppas att allt går bra!
I helgen var det överakningfest för Peje som fyllde 60 år i torsdags. Kristina hade stått i och ordnat så fint i fritidslokalen och Peje blev glatt överaskad. Synd var ju att vi missade själva surprisen för våran vindrutetorkare krånglade som vanligt.
God mat och mycket folk jag inte hade nån aning om vilka de var. Jag frågade Johan efteråt vem som var Pejes exfru och Johan verkade inte ha nån koll, men han visste att hon hade ett annorlunda namn, "jag tror hon heter Rudith eller nått" fick jag som svar! ;) Haha
Ted blev gnällig på kvällen i vanlig ordning så vi åkte hem ganska tidigt.
Idag har vi bara slöat, nästan... en liten promenad i solen klämde vi in som aktivitet i alla fall.
Min lilla gosekille blev 5 månader igår, ännu ett tecken på att tiden bara rusar iväg. Snart ett halvår! Ahh! Ted äter nu regelbundet en lunch-smakportion, och så då den goa gröten på kvällen. Men mammas tutte är nog godast än ändå, i alla fall på natten, då det är mysigt att snutta. Fortfarande ingen förändring på kvällarna, lika sur och grinig. Sedan vaknar 1-2 gånger på natten. Men annars är ju allt så roligt. Skrattar och busar på skinnfällen. Favoritsysselsättningar är att ligga och vifta med högerarmen eller stoppa händerna i munnen och dregla nått så kopiöst! Vagnen och bilen är fortfarande bästa sömnpillren, men om vi har tur även när pappsen spelar gitarr! Det börjar bli lite intressant att titta lite i böcker. Att ligga på mage eller rygg går bra vilket som, men vända sig om händer inte så ofta, bara nån gång än så länge.
Ja och hur är det med mig då? Jag har inte riktigt känt efter de senaste månaderna, men jag måste säga att jag är ganska sliten. Men det går ändå. Ser med förväntan fram emot den dagen jag kan få komma iväg och hitta på något rikigt kul med tjejerna på egen hand. Får väl se när det blir då.
Nu ska jag gå och försöka natta min lilla groda!
P & K


2 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på dig med kvällsgröten Ida. Har precis upptäckt att här har det gett resultat. Fenix har nu sovit som alldrig förr tre nätter i rad, och jag kan inte se nån annan anledning än att han är riktigt mätt ;)

Charlies mamma sa...

Hej Ida! Jag kladdar lite då ;) tänkte länka din blogg på min blogg om det e ok? Gör gärna detsamma om du vill! Jag ska börja ge Charlie kvällsgröt snart, han har fått testa på lite som smakis på dan än så länge bara....jag hoppas oxå på att få sova lite mer på natten...Charlie vill ha mat ofta på natten så man hoppas ju att gröten ska hjälpa!

Kram på er,
"Trissan" & Charlie från AFF