fredag 11 april 2008

Vår - eller?

Är så trött o slut och jag längtar efter våren och sol, och då blir det ju inte lättare när det är grått och ligger snö ute! Det är ju april nu!! Våren kom!!
Vet inte om jag ska kalla mig frisk eller sjuk just nu. Är fortfarande lite hostig och tung i bröstet, jag förstår inte varför det aldrig ger sig? Ju sämre man mår, desto mer depp blir det ju, och då blir man ju inte frisk lika lätt heller. Det är som en ond cirkel.
Ted springer omkring i sin gåstol och hittar på en massa busigheter. Här följer Teds favoritbus som man hela tiden måste hålla koll på och "aja baja":
  • Dra i telefonsladden som hänger på väggen i hallen. Den måste vi nog göra något åt.
  • Dra i lådorna i köket, där vi nu satt ett skohorn som spärr.
  • Komma överlycklig i ilfart till diskmaskinen när mamma plockar i eller ur den, och vilja vara med och peta.
  • Dra katterna i svansen när de går förbi.
  • Dra i panelgardinerna
  • Slita fram strumpor och pyjamasar under skötbordet på sitt rum.
  • Dra ur bajsblöjor ur papperskorgen.
  • Köra över katternas mat och vatten så det skvätter.

Haha det är väl tur att han bara tar sig fram i gåstolen än så länge, för han kommer ju inte åt allt - än.På golvet däremot går det inte framåt. Men bakåt och åt sidan. Man märker uppenbart frustrationen hos honom, för han VILL VILL VILL framåt, men åker bara bakåt. Tillslut blir det gallskrik. Men sitta går bra i alla fall.

Idag har jag varit jätteduktig. Jag har hunnit rensat i kylskåpet, städat under diskbänken. Rengjort hela köket inkl det flottiga filtret till fläkten... Usch. Vikt massor av tvätt och bakat en chokladkaka som jag aldeles strax ska bjuda Anna och ungarna på. Sedan ska jag och Johan storhandla medans Svärmor passar Ted.

Ikväll blir det Talang 2008 och ett glas rött.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: