tisdag 8 april 2008

Mommy´s back!!!

Japp, här e jag! Ja jag vet... för er som fortfarande kikar in här ibland... Jag har varit mycket dålig på att uppdatera bloggen! Jag har fullt upp hela tiden, hinner inte med! Men jag lovar att jag ska försöka bättra mig! Det har hänt mycket den senaste tiden. Ska försöka få med det mesta i en uppdatering!!

Vi har haft det lite usligt med sjukdomar! Först fick Ted magsjuka helgen före påsk, det var inte alls kul, det blev helammning igen i en vecka innan aptiten kom tillbaka. Tur att jag inte slutat amma vid sånna stunder! Sedan under påsken var det min tur. Snor o halsont o tungandad, visade sig att jag hade luftrörskatarr med. Var helt utslagen på långfredagen och på påskafton med hög feber o bara sov. Hu då, har ännu inte blivit helt bra. Sen blev Ted snorig o förkyld med! Suck! Men nu är vi väl hyfsat ok, fast både jag o Johan e slut i kroppen på nått mysko vis som inte ger sig!

Ted kan nu sitta bra själv. Laddar fortfarande med kuddar dock för ibland slänger han ner huvudet i golvet! Han har faktiskt hör och häpna sovit bra med! De senaste 2 nätterna har han sovit utan avbrott i sitt rum från 20-08! 12 timmar! Wow! Att han dessutom börjat acceptera att dricka välling känns ju även det superduper!!!

Appropå bebisar har det ploppat ut tre småtjejer i mars!! 2 st till bekanta här i Enviken, och så har Kenneth o Marielle fått en liten Saga! Grattis till dem!!
Den 29 mars fyllde morfar 90 år och vi åkte den helgen ner till Skene (55 mil)och hälsade på och sov över där. På lördagen var det stort kalas i en hyrd lokal med 50 personer. Morfar var lika cool som vanligt, och hur pigg som helst! Goda smörgåstårtor o tårta o jättetrevligt! Kul att träffa alla släktingar med! Önskade vi kunde stanna längre men Johan var tvungen att jobba på måndagen igen så vi åkte hem på söndagen. Både resan dit o hem gick hur bra som helst. Ted var så snäll o sov mest, inge gnäll!
Helgen som var blev det grilla o lite rödvin på fredagen, Anna, Johan o barnen var här ett tag. Sedan på lördagen tog jag en långpromenad med Camilla med bebis och sen jobbade jag extra.
Lika förvånad över Teds långa sovning på söndagen blev jag när jag hörde ett pip rån garderoben. Där låg katten med en liten unge!!! Vi misstänkte ju att hon var dräktig, men trodde inte det var dags än!!! Och bara en?? Vi hittar iaf inga fler, och inget "kladd" heller. Hon kan ju fött ute och bara burit in en när vi inte la märke till det. Så nu har vi en liten söt grå kattunge, så om nån är intresserad är det bara att höra av sig!
Ja det var allt för denna gång! kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du skrivit igen. Har saknat att läsa, och jämföra din bebis framsteg med min. Även om vi gör det nästan varje vecka ändå ;)

Anonym sa...

Förlåt, är inte så haj på detta insåg jag. Anonym är jag, Maria i Svärdsjö.

Ida sa...

Hehe hej maria! ;) Va kul att du läser! Kram

Anonym sa...

Va fina kort Du har här! Så söt liten kattunge :)Vi vill komma och titta så fort som bara går = helgen

kram/mammiz